سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درس و فراگیری دانش، مایه باروری شناخت است . [امام صادق علیه السلام]
 
یکشنبه 96 فروردین 20 , ساعت 1:30 عصر

xprinter3dاتاق-خود-را-به-پرینتر-سه-بعدی-تبدیل-کنید2.png (960×313)

http://xprinter3d.com
اتاق خود را به پرینتر سه بعدی تبدیل کنید
نمونه های Open-Sourcee از پرینت های سه بعدی این امکان را فراهم می آورند تا شما هر فضای حتی اتاق خود را به پرینتر سه بعدی تبدیل کنید.
 اگر شما فضای اضافی ای در منزل، گاراژ و … دارید و نمی دانید که با آن چه کار کنید، چه چیزی بهتر از آن که این فضا را به یک پرینتر سه بعدی غول پیکر تبدیل کنید.
مخترع سوئدی، Torbjørn Ludvigsenn به این موضوع پرداخته است. وی سه سال گذشته را صرف توسعه ی نوع جدیدی از پرینتر های سه بعدی کرده است که در کمال تعجب می تواند پرینت های سایز بزرگ را به راحتی و با کیفیتی بالا در فضای اتاق انجام دهد. این اختراع نسبتا ارزان نیز می باشد.
این دستگاه که Hangprinterr نام دارد با استفاده از سیستم کابل و قرقره، به همراه یک کامپیوتر کنترل کننده و بست هایی که به سقف، دیوار و کف متصل می شوند باعث می شود تا اتاق خود را به پرینتر سه بعدی تبدیل کنید. اساسا Hangprinter از اتاق به عنوان بدنه و پوشش پرینتر سه بعدی استفاده می کند.
Hangprinterr اولین پرینتر سهه بعدی سایز بزرگ نمی باشد اما از چندین منظر منحصر به فرد است. اولین مورد ارزان بودن آن است. شما می توانید سخت افزار و سیستم عامل آن را با مبلغی حدود 250 دلار خریداری کنید. مورد دیگر اینکه طراحی آن Open-Source است و هر کسی می تواند با دانلود دستورالعملی خاص و همچنین توسعه ی آن به طراحی ای منحصر به فرد برسد.بسیاری از قطعات Hangprinter توسط خودش قابل تولید است.
کنار هم قرار گرفتن این سیستم باعث بوجود آمدن پرینتری می شود که Ludvigsenn امیدوار است بجای این که به سمت استفاده ی شرکت های بزرگ برود به سمت مردم حرکت کند. وی همچنین افزود من می خواهم پرینتر های سه بعدی به سرنوشت پرینتر های دو بعدی دچار نشوند. چون این پرینتر های دو بعدی به گونه ای طراحی شده اند که بعد از یک زمان معین و یا بصورت خود تخریبی از کار بیفتند. من می خواهم نه تنها این پرینتر های سه بعدی طراحی های منحصر به فرد و Open-Source داشته باشند بلکه این قابلیت را داشته باشند تا با گذر زمان خود را باز تولید کرده و همواره قابل استفاده باشند.
پروژه Hangprinter بخشی از یک پروژه ی بزرگتر در جامعه ی ساخت و ساز است که RepRapp یا همان تکرار سریع نمونه سازی نام دارد. که به جوامعی با درآمد و سطح مالی متوسط امکان طراحی ماشین آلات خودشان با پرینتر های سه بعدی Open-Source را می دهد.
منبع: http://www.livescience.com/58250-hangprinter-system-turns-entire-room-into-3d-printer.html

سه شنبه 96 فروردین 15 , ساعت 11:21 صبح

xprinter3d-سطوح-صاف-در-پرینتر-سه-بعدی2.png (960×313)

http://xprinter3d.com
سطوح صاف در پرینتر سه بعدی
تکنیک جدیدی به نام 3D-CMF پس از پایان پرینت سه بعدی و با استفاده از قلم حلال و پر کننده ی سطح، باعث بدست آمدن سطوح صاف در پرینتر سه بعدی می شود.
محققان در دانشگاه Waseda ژاپن فرایندی را جهت ایجاد سطوح صاف در پرینتر سه بعدی، توسعه داده اند این روند با نام ذوب شیمیایی پایانی یا همان 3D-CMF شناخته می شود. این مورد با استفاده از شئ قلم مانند و اعمال حلال به مناطق مد نظر سطوح را صاف می نماید. در تصاویر می توانید مقایسه ای از انجام دادن این تکنیک و تفاوت ها را داشته باشید.
سطوح صاف در پرینتر سه بعدی یکی از مهم ترین مراحل مورد نیاز برای ایجاد یک پرینت سه بعدی  با کیفیت است. استفاده از شن و ماسه، صیقل دستی و یا استفاده از حلال های شیمیایی، همگی مواردی هستند که بصورت خشن سراغ آج های لایه های بیرونی می روند و سطح صاف را بدست می آورند. محققان در دانشگاه Waseda ژاپن اینطور ادعا می کنند که این روش حتی از روش پرداخت با بخار حلال نیز بهتر و موثرتر است. زیرا کاهش خطوط لایه ها را به آرامی انجام می دهد و جزئیات سطح از دست نمی رود. اتفاقی که در روش های تهاجمی تر مثل بخار حلال اتفاق می افتد.
اندازه های مختلف نوک قلم با توجه به سطوح مورد نیاز می تواند موثر باشد. محققانی که در پشت این فرایند هستند، Kensuke Takagishi و Shinjiro Umezu از اساتید این دانشگاه می باشند. آنها در مقاله ای تحت عنوان توسعه و بهبود سطوح صاف در پرینتر سه بعدی به اغلب مشکلات چاپ سه بعدی و سطوح نا هموار پرینت می پردازند. آنها همچنین می گویند با این روش تولید زباله های پلاستیکی کاهش می یابد و نیز با استفاده از حلال کمتری نسبت به سایر روش ها این کار انجام میگیرد.
مقایسه روش های سطوح صاف در پرینتر سه بعدی (X = نامناسب، ? = حاشیه ای، O = خوب، ? = برتر)
اگرچه این دانشمندان برنامه ای جهت تجاری سازی این تکنیک را فاش نکرده اند، اما تعجب نخواهیم کرد که این تکنیک به یک ابزار رایج در به پایان رساندن پرینت سه بعدی تبدیل گردد.
منبع:
http://www.3ders.org/articles/20170314-3d-new-cmf-3d-printing-finishing-technique-uses-solvent-filled-pen-to-smooth-surfaces.html

دوشنبه 96 فروردین 14 , ساعت 12:29 عصر

xprinter3dحالت-Minfill2.png (960×313)

http://xprinter3d.com
حالت Minfill
حالت جدید پرینت سه بعدی با نام Minfill در  پرینتر های میکربات، میزان تو پری نمونه ها را به گونه ای پویا تنظیم می کند که باعث می شود پرینت سه بعدی 30 در صد در زمان صرفه جویی کند.
حالت Minfill که توسط میکربات معرفی شده است، میزان ساپورت های داخل قطعه را به حداقل می رساند  و این امر موجب می شود که میزان فیلامنت و همچنین زمان مصرف شده جهت چاپ سه بعدی 30 درصد کاهش داشته باشد.
در تمام پارامتر هایی که در پرینت سه بعدی موثر هستند، میزان تو پری یکی از مهمترین پارامتر ها می باشد. اما در اکثر اوقات این مورد کاملا سلیقه ای پیش می رود. چیزی که بسیار مهم است این است که چگونه تخمین درستی از میزان تو پری جسم داشته باشیم؟ اکثرا این طور حس می کنند که نمونه ی اولیه نیاز به تراکم کمتری دارد و قطعه ی نهایی که قرار است کاری را انجام دهد باید با تراکم بیشتری تولید شود در صورتی که این امر الزاما همیشه کاربرد ندارد.
چیزی که همیشه در پرینتر های سه بعدی اتفاق می افتد این است که الگوی پرینت سه بعدی تو پری جسم را به طور مساوی در سر تا سر داخل جسم پخش می کند. این کاری آسان است و شما همیشه مطمئن هستید که جواب می دهد. این اتفاق یک پرینت سالم را برای شما تضمین می کند و در همه جا چه نیاز به تو پری و مقاومت بالا داشته با شید و یا خیر تراکم یکسانی را خواهید داشت.  اما در این حالت به سادگی از هدر رفت فیلامنت و زمان گذشته اید. بخصوص در قسمت هایی که نیاز به تراکم بالا نبوده است.
حالت Minfill توزیع یکسان را کنار گذاشته است. این ابزار مبتکرانه که در آخرین ورژن نرم افزار موجود است نمونه ای از پرینت سه بعدی را نشان می دهد که تنها در نواحی ای که نیاز به ساپورت باشد تراکم را زیاد می کند و این کار را در هر نقطه انجام می دهد.
طبیعتا مزایای استفاده از حالت Minfill  چاپ سریع تر و استفاده از فیلامنت کمتر است که به طور معمول این میزان 30 درصد است اما این سرعت بخصوص در مدل های بزرگ به 80 درصد می رسد. کزیت این حالت این است که با انجام چند تنظیم ساده در نرم افزار کاربران ماهر و کم تجربه امکان استفاده از این حالت را دارند.
ضمنا این حالات توازن جسم را نیز حفظ می کند و همچنین حالت های دیگری نیز برای تغییر ضخامت لایه ها در طول کار نیز بوجود آمده است که فرایند پرینت سه بعدی را بسیار کارآمد تر از گذشته کرده است.
منبع: http://www.3ders.org/articles/20170321-makerbots-new-minfill-3d-printing-mode-dynamically-adjusts-infill-makes-printing-30-faster.html

<      1   2      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ