سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه با دانش خود به پیکار با نادانی اش برخیزد به بالاترین خوشبختی می رسد [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 96 فروردین 20 , ساعت 1:30 عصر

xprinter3dاتاق-خود-را-به-پرینتر-سه-بعدی-تبدیل-کنید2.png (960×313)

http://xprinter3d.com
اتاق خود را به پرینتر سه بعدی تبدیل کنید
نمونه های Open-Sourcee از پرینت های سه بعدی این امکان را فراهم می آورند تا شما هر فضای حتی اتاق خود را به پرینتر سه بعدی تبدیل کنید.
 اگر شما فضای اضافی ای در منزل، گاراژ و … دارید و نمی دانید که با آن چه کار کنید، چه چیزی بهتر از آن که این فضا را به یک پرینتر سه بعدی غول پیکر تبدیل کنید.
مخترع سوئدی، Torbjørn Ludvigsenn به این موضوع پرداخته است. وی سه سال گذشته را صرف توسعه ی نوع جدیدی از پرینتر های سه بعدی کرده است که در کمال تعجب می تواند پرینت های سایز بزرگ را به راحتی و با کیفیتی بالا در فضای اتاق انجام دهد. این اختراع نسبتا ارزان نیز می باشد.
این دستگاه که Hangprinterr نام دارد با استفاده از سیستم کابل و قرقره، به همراه یک کامپیوتر کنترل کننده و بست هایی که به سقف، دیوار و کف متصل می شوند باعث می شود تا اتاق خود را به پرینتر سه بعدی تبدیل کنید. اساسا Hangprinter از اتاق به عنوان بدنه و پوشش پرینتر سه بعدی استفاده می کند.
Hangprinterr اولین پرینتر سهه بعدی سایز بزرگ نمی باشد اما از چندین منظر منحصر به فرد است. اولین مورد ارزان بودن آن است. شما می توانید سخت افزار و سیستم عامل آن را با مبلغی حدود 250 دلار خریداری کنید. مورد دیگر اینکه طراحی آن Open-Source است و هر کسی می تواند با دانلود دستورالعملی خاص و همچنین توسعه ی آن به طراحی ای منحصر به فرد برسد.بسیاری از قطعات Hangprinter توسط خودش قابل تولید است.
کنار هم قرار گرفتن این سیستم باعث بوجود آمدن پرینتری می شود که Ludvigsenn امیدوار است بجای این که به سمت استفاده ی شرکت های بزرگ برود به سمت مردم حرکت کند. وی همچنین افزود من می خواهم پرینتر های سه بعدی به سرنوشت پرینتر های دو بعدی دچار نشوند. چون این پرینتر های دو بعدی به گونه ای طراحی شده اند که بعد از یک زمان معین و یا بصورت خود تخریبی از کار بیفتند. من می خواهم نه تنها این پرینتر های سه بعدی طراحی های منحصر به فرد و Open-Source داشته باشند بلکه این قابلیت را داشته باشند تا با گذر زمان خود را باز تولید کرده و همواره قابل استفاده باشند.
پروژه Hangprinter بخشی از یک پروژه ی بزرگتر در جامعه ی ساخت و ساز است که RepRapp یا همان تکرار سریع نمونه سازی نام دارد. که به جوامعی با درآمد و سطح مالی متوسط امکان طراحی ماشین آلات خودشان با پرینتر های سه بعدی Open-Source را می دهد.
منبع: http://www.livescience.com/58250-hangprinter-system-turns-entire-room-into-3d-printer.html


لیست کل یادداشت های این وبلاگ