سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کاش تازیانه هایی بر سر یارانم بود تا درحلال و حرام تفقّه می کردند . [امام صادق علیه السلام]
 
سه شنبه 96 فروردین 15 , ساعت 11:21 صبح

xprinter3d-سطوح-صاف-در-پرینتر-سه-بعدی2.png (960×313)

http://xprinter3d.com
سطوح صاف در پرینتر سه بعدی
تکنیک جدیدی به نام 3D-CMF پس از پایان پرینت سه بعدی و با استفاده از قلم حلال و پر کننده ی سطح، باعث بدست آمدن سطوح صاف در پرینتر سه بعدی می شود.
محققان در دانشگاه Waseda ژاپن فرایندی را جهت ایجاد سطوح صاف در پرینتر سه بعدی، توسعه داده اند این روند با نام ذوب شیمیایی پایانی یا همان 3D-CMF شناخته می شود. این مورد با استفاده از شئ قلم مانند و اعمال حلال به مناطق مد نظر سطوح را صاف می نماید. در تصاویر می توانید مقایسه ای از انجام دادن این تکنیک و تفاوت ها را داشته باشید.
سطوح صاف در پرینتر سه بعدی یکی از مهم ترین مراحل مورد نیاز برای ایجاد یک پرینت سه بعدی  با کیفیت است. استفاده از شن و ماسه، صیقل دستی و یا استفاده از حلال های شیمیایی، همگی مواردی هستند که بصورت خشن سراغ آج های لایه های بیرونی می روند و سطح صاف را بدست می آورند. محققان در دانشگاه Waseda ژاپن اینطور ادعا می کنند که این روش حتی از روش پرداخت با بخار حلال نیز بهتر و موثرتر است. زیرا کاهش خطوط لایه ها را به آرامی انجام می دهد و جزئیات سطح از دست نمی رود. اتفاقی که در روش های تهاجمی تر مثل بخار حلال اتفاق می افتد.
اندازه های مختلف نوک قلم با توجه به سطوح مورد نیاز می تواند موثر باشد. محققانی که در پشت این فرایند هستند، Kensuke Takagishi و Shinjiro Umezu از اساتید این دانشگاه می باشند. آنها در مقاله ای تحت عنوان توسعه و بهبود سطوح صاف در پرینتر سه بعدی به اغلب مشکلات چاپ سه بعدی و سطوح نا هموار پرینت می پردازند. آنها همچنین می گویند با این روش تولید زباله های پلاستیکی کاهش می یابد و نیز با استفاده از حلال کمتری نسبت به سایر روش ها این کار انجام میگیرد.
مقایسه روش های سطوح صاف در پرینتر سه بعدی (X = نامناسب، ? = حاشیه ای، O = خوب، ? = برتر)
اگرچه این دانشمندان برنامه ای جهت تجاری سازی این تکنیک را فاش نکرده اند، اما تعجب نخواهیم کرد که این تکنیک به یک ابزار رایج در به پایان رساندن پرینت سه بعدی تبدیل گردد.
منبع:
http://www.3ders.org/articles/20170314-3d-new-cmf-3d-printing-finishing-technique-uses-solvent-filled-pen-to-smooth-surfaces.html


لیست کل یادداشت های این وبلاگ