سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روایت گر حدیث ما که بدان دلهای شیعیان ما را استوار می دارد، از هزارعابد برتر است . [امام صادق علیه السلام]
 
پنج شنبه 96 مرداد 26 , ساعت 10:28 صبح

در این مقاله به معرفی مکانیزم H-bot و سیستم ریل و واگن خواهیم پرداخت. ضمنا مزیت های ایجاد شده در پرینتر های سه بعدی با استفاده از این مکانیزم های جدید را مورد بررسی قرار خواهیم داد. با وبلاگ فروش انواع چاپگرهای 3 بعدی همراه باشید.
ریل و واگن – لینیر گاید
لینیر گاید و بلوک که بعضا به نام ریل و واگن هم شناخته می شود به منظور ساپورت یا یاتاقان کردن یا سوار کردن بار مکانیکی برای حرکت خطی استفاده می شود که توسط آن می توان یک حرکت خطی یکنواخت را در طول مسیر ایجاد کرد.
این حرکت روی المانهای گردنده مثل ساچمه یا رولر انجام می گیرد.
ساچمه ها یا رولرها از طریق یک مسیر بسته یا  re-circulating  در داخل بلوک که بین ریل و بلوک قرار دارد حرکت کرده و با غلطش خود امکان ایجاد یک حرکت خطی دقیق را فراهم می کند.
بدلیل کم بودن مقاومت اصطکاکی در لینیر گاید ، مقدار بسیار کمی نیروی پیش بر یا  driving force  کافیست تا بار بحرکت درآید. همین خصوصیت باعث می شود تا با مصرف توان بسیار کم‌ ، باری را با سرعت بالا حرکت داد. این مزیت در مواردی که بار با سرعت زیاد حرکت رفت و برگشتی دارد بسیار حایز اهمیت است.
به دلیل طراحی مخصوصی که سیستم لینیر گاید و بلوک دارد بار افقی و عمودی را می تواند تحمل کند.
لینیر گایدها برای انواع کاربردهای زیر پیشنهاد می شود :
ماشینهای فرز و تراش سبک با دقتهای حدود  0.05  میلیمتر ، تجهیزاتی که حرکتهای خطی سریع و دقیق نیاز دارند ، رباتهای جابجا کننده یا  Pick & Place  خطی و دروازه ای دقیق ، ماشینهای   CNC  حکاکی یا برش لیزری ، ماشینهای CNC   حکاکی یا برش روی چوب و سنگ  ، دستگاههای برش لوله حین حرکت یا  Shear cutting ، انواع ماشین آلات بسته بندی با حرکتهای خطی ، ماشینهای پرکن بطری با جک سروُ ، انواع دستگاههای تراورس برای باز کردن یا جمع کردن کابل یا مفتول فلزی ، انواع دستگاههای  CNC  برش هوا گاز یا پلاسما و استفاده در ساخت پرینتر های سه بعدی.
لینیر گایدها عموما از سایز  15  تا  45  در طولهای  4  متری ارائه می شوند.

ادامه مطلب...

نوشته شده توسط حسین مقصودلو | نظرات دیگران [ نظر] 
پنج شنبه 96 مرداد 26 , ساعت 10:22 صبح

کالیبره کردن پرینتر های سه بعدی یکی از مسائلی است که از بدو پیدایش این تکنولوژی حایز اهمیت بوده است. حتما تا کنون برای شما نیز پیش آمده تا به تفاوت سیستم های اتو کالیبره و کالیبراسیون دستی فکر کرده باشید. این موضوع که کدام حالت بهتر است تقریبا در اکثر محافل تخصصی حوزه ی پرینتر سه بعدی مطرح شده است.

در این مقاله علاوه بر آموزش کالیبره کردن دستی، توضیحاتی را در باره ی اتوکالیبره خدمتتان عرض می نمایم. با وبلاگ فروش انواع چاپگرهای 3 بعدی همراه باشید.


برای کالیبره کردن دستی ابتدا باید از تراز بودن صفحه مطمئن باشید که این امر با یک تراز و تست کردن یکبار در راستای محور X  و بار دیگر در راستای محور Y میسر می شود. توصیه می شود پیش از این مرحله کلیه ی پیچ های زیر صفحه را به صورت یکسان و تا انتها ببندید. در این حالت اگر صفحه ی شما تراز نیست می توانید با چرخاندن lead screwها صفحه را تراز کنید. حال با استفاده از گزینه ی Home all کلیه ی محور ها را در حالت صفر قرار دهید. سپس با استفاده از گزینه ی disable stepper کلیه ی استپ موتور ها را خلاص کنید تا امکان حرکت اکسترودر به صورت دستی را داشته باشید. در این حالت فاصله ی بین نازل و صفحه ی شما باید به قدری کم باشد که تنها یک برگ کاغذ بین آن قرار گیرد. کاغذ باید به نحوی بین دوجسم قرار بگیر که نه به آسانی قابل حرکت دادن باشد و نه آنقدر تحت فشار باشد که امکان حرکت دادن آن با دست را نداشته باشیم. این فاصله با حرکت دادن پیچ های زیر صفحه به مقدار دلخواه می رسد. این عمل را در هر چهار گوشه ی صفحه تکرار نمایید تا فاصله ی نازل و صفحه در کلیه ی فضای صفحه کالیبره باشد.
اگر پس از Home all کردن فاصله آنقدر کم باشد که صفحه تحت فشار قرار گیرد و امکان محکم تر کردن پیچ های زیر صفحه نیز نباشد، باید End stop محور زد را کمی پایین تر بیاورید. و بالعکس اگر فاصله ی نازل و صفحه آنقدر زیاد بود که حتی با باز کردن پیچ های زیر صفحه این فاصله جبران نشود، باید End stop محور زد را کمی بالاتر بیاورید.
حال شما دستگاه را کالیبره کرده اید.

ادامه مطلب...

جمعه 96 مرداد 20 , ساعت 12:0 صبح


دکتر لارنت لانتیری: چاپ سه بعدی انقلابی در جراحی پلاستیک و بازسازی صورت است. همان طور که چاپ سه بعدی در عمل جراحی در سراسر جهان اجرا می شود یک جراح پلاستیک در پاریس خود را به عنوان یکی از کارشناسان این رشته در نظر گرفته است. با وبلاگ فروش انواع چاپگرهای 3 بعدی همراه باشید.
لارنت لانتیری از سال 1994 تا کنون عمل جراحی بازسازی مغزی را انجام داده است و چاپ سه بعدی تبدیل به یک بخش کلیدی از روند آن شده است.
در سال 2010 او وتیمش در بیمارستان ژرژ پمپیدو موفقیت نخستین پیوند کامل بدن را در دنیا به دست آوردند و او تا به امروز کارهای الهام بخش و پیشگام خود را ادامه داده است.
دفتر        lantiri   شامل قفسه هایی با جمجمه های ماکت پلاستیکی است که هر کدام از آنها یک بیمار است که در آن عمل می کنند.
بسیاری از آنها دارای پریزهای چشم جابکون ها و دیگر ناهنجاری های مهم هستند. تنها بیماران به شدت مجروح شده یا مصدوم به لانتیری مراجعه می کنند که بیشتر آنها از حوادث جدی یا از بیماری های ژنتیکی رنج می برند. کار او می تواند به آنها کمک کند تا از اسیب های این و همچنین ناراحتی و از دست دادن توابع و از کار افتادن آنها جلوگیری کند قبل از اینکه تکنولوژی چاپ سه بعدی قابل دسترس تر شود لانتیری با استفاده از اسکن سی تی اسکن و تجهیزات جراحی استاندارد سعی کرد تقریبا بازسازی صورت یا سر بیمار را انجام دهد.
او از طریق هزاران جعبه از صفحات عمومی کست و پیچ ها در امید یافتن چیزی است که مناسب است. از سال 208 با کمک شرکت        3dprinting   بلژیک         materialize        ابزار خود را با پیشرفت و تخصص بسیار پیشرفته کرده است.

 قادر به گرفتن یک سی تی اسکن و ایجاد یک مدل    3d   مجازی از چهره یک بیمار است.این است که سپس به عنوان یک راهنما برای ساخت ایمپلنتهایی که مخصوص آناتومی بیمار هستند استفاده می شود.
مثلا یک شکم شکسته در سمت چپ چهره فرد با یک تصویر آینه از سمت  راست جایگزین می شود. این بدان معنی است که مناسب و کاملا راحت خواهد بود و نتایج بسیار زیبا و سازگارانه خواهد بود.
 materializing        با استفاده از سیستم های چاپ   3d مفهوم لیزر برای تولید ایمپلنت های صورت استفاده می کند در ابتدا یک نمونه اولیه برای آزمایش           lantieri   را ایجاد می کند قبل از اینکه نهایتا تولید ایمپلنت به پایان رسید.
دستگاه    lasercusing   از پرینتر      slm3d          با استفاده از پودر تیتانیوم مخصوص برای ایجاد ایمپلنت با بهترین کیفیت ممکن است.
طبق گفته           lantieri  چاپ سه بعدی به طور کامل عمل جراحی خود را تغییر داد:
“در گذشته من فقط حدس زدم” “ما هرگز شکل درستی نداشتیم”
اما استفاده از جمجمه های چاپ شده به وسیله ی   3d   برای داشتن آنها در دست من برای تعیین مشکلات چه موقع مانع پیش می رود تفاوت زیادی می کند.
لانتری می گوید: این تنها کار خود نیست که بهبود یافته است دیگر اعضای تیم او با کمک                 materializa  و           coceptlaser   کار خود را بسیار ساده تر و کارآمدتر می کنند.

ادامه مطلب...

نوشته شده توسط حسین مقصودلو | نظرات دیگران [ نظر] 
یکشنبه 96 مرداد 15 , ساعت 3:25 عصر

مطالعه جدید نشان می دهد چاپ سه بعدی سبزیجات می تواند منجر به  کودکان سالم تری در جامعه شود.

 ما زمان های بیشماری را در زمینه های علمی دیده ایم که استفاده از چاپ سه بعدی چگونه میتواند منجر به پیشگامی در اکتشافات جدید و باعث پیشرفت و نو اوری در بخش های معماری  هواپیمایی  و حتی سفر فضایی شود. مطلاعات اخیر کاربرد بسیار جالبی برای تکنولوژی چاپ سه بعدی پیشنهاد کرده ولو اینکه یکی از آنها می تواند مشکلات مواجه با جامعه که چگونه به کودکان سبزیجاتشان را بدهیم تا بخورند حل کرده . یک تیم در دانشگاه  Foggia  معتقد است که انواع مختلف چاپگرهای سه بعدی غذا با شکل های مختلف جالب و سرگرم کننده کودکان را تشویق به خوردن سبزیجات می کند  که منجر به رژیم غذایی بهتر نیز میشود. آزمایشات که در ان از نوع های مختلف میوه ها و سبزیجات قرار داشت توسط تیم انجام شد که انها را باهم مخلوط کرده و در قالب هایی در چاپگر سه بعدی قرار دادند. با وبلاگ فروش انواع چاپگرهای 3 بعدی همراه باشید.

xprinter3d-چاپ-سه-بعدی-سبزیجات2.png (960×313)

سپس برای کودکان دبستانی مورد ازمایش قرار گرفت و با تجدید نظر ااشکال مختلف نسبت به دیگران اندازه گیری شده است . مخلوطی از موز غلات  قارچ و شیر که به شکل اختاپوس در چاپگر سه بعدی در  امده خوشبختانه ظاهر فریبنده داشت . نتیجه ازمایش حیرت انگیز بود و کارشناسان معتقدند که چاپگرهای سه بعدی غذا می توانند به طور نرمال و روتین در مدارس و خانه ها استفاده شوند مثل رستوران ها. طبق نظر پروفسورCarla Severini   این ماکارونی بر پایه موادی که منبعی از اهن کلسیم و ویتامینD است میباشد . بعضی از اینها مواد مورد علاقه کودکان نیستند اما در قالب اختاپوس که متفاوت است. مثال های دیگر ماهی و گل کلم است که از   این دو ماده توسط کودکان پس زده میشد. همچنین ما در حال بررسی نسخه های چاپی اسنک  هایی هستیم که بر اساس و پایه ی حشرات هستند که البته پروتیین ها بسیار  مقوی هستند اما قطعا توسط مردم غربی پذیرفته نشده اند . ایا میکس های متفاوت می توانند توده عظیم تولید باشند و در مدرسه ها فروخته شوند؟
غذاهای چاپی پرینتر سه بعدی به شکل های جالب و دلپذیر تر برای بچه ها میتواند امیدوار کننده باشد که عادات غذا خوردن بهتر و تغذیه مناسب برای یک انسان را به ارمغان بیاوردو در حیات اینده و بعد تر باعث بهبود سلامت نیز میباشد. این امر به مقابله با بحران چاقی که بسیاری از کشورها ملت های توسعه یافته در سراسر جهان که با ان مواجه هستند نیز می شود.

ادامه مطلب...

پنج شنبه 96 مرداد 12 , ساعت 11:9 صبح


Simplify3d نسخه 4.0 نرم افزار چاپ حرفه ای  3d    را منتشر کرد.
        امروز نسخه 3.4 از نرم افزار محبوب   Simplify3d به بازار عرضه می شود. این شرکت در پنجمین سال حیات خود قرار دارد. برای ویژگی های نو اورانه مانند :  اکستروژن دو جداره جادویی،  شبیه سازی های تعاملی چاپ،  پشتیبانی های قابل تنظیم و یک دستگاه برش برق آسا و سریع    simplify3d        به سختی کار می کند تا بهترین نرم افزار چاپ  3d  را در اختیار شما قرار دهد.
 Clayton webster  مدیر عامل  simplify 3d گفت: ما همیشه با تمرکز بر محدود کردن انچه که شما می  توانید با تولید افزودنی انجام دهید متمرکز شده ایم.  ویژگی های جدید در نسخه 4.0 به مشتریان کمک میکند تا کیفیت چاپ خود را بهبود بخشند و قابلیت های  جدید را با پرینترهای   3d خود باز کنند. با وبلاگ فروش انواع چاپگرهای 3 بعدی همراه باشید.

تنظیمات متغیر چاپ

کاربران با تجربه به درک بهبود کیفت چاپ که درنتیجه بهینه سازی تنظیمات است، رسیده اند. در طول فرایند چاپ بخش های مختلف یک مدل ممکن است نیاز به تنظیمات مختلف برای دستیابی به بهترین نتایج داشته باشند. نسخه4.0 معرفی جادوگر تنظیمات متغیر که به راحتی بهینه سازی رفتار در هر بخش از مدل شما را ارایه می دهد.
این به مشتریان simplify3d اجازه میدهد تا سطح کنترل مشابه با نرم افزار ماشینکاری  cnc بالا را به دست اورند.
Simplify3d به مشتریان اجازه می دهد تا هر تنظیماتی را که می خواهند برای بخش های مختلف یک مدل تغییر دهند که امکانات جدیدی مانند تغییر خواص مکانیکی مدل را در طول ساخت ایجاد کنند.
شما می توانید در یک بخش قدرت یا وزن را اضافه کنید در حالی که بهینه سازی یک بخش دیگر به سبک وزن و یا برای دستیابی به زمان تولید سریع تر است. به عنوان مثال: قطعه شطرنجی در نمودار زیر   3d چاپ شده  برای بهبود کیفیت چاپ در بخش های مختلف و ارایه یک مرکز جاذبه به پایین  همه در حالی است که هنوز هم بهبود چاپ کلی 22% است.

ادامه مطلب...

   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ