سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، چرکی و ژولیدگی را دشمن می دارد . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
یکشنبه 95 اسفند 15 , ساعت 11:43 صبح

xprinter3dپرینتر-سه-بعدی-غول-پیکر2.png (960×313)

http://xprinter3d.com
پرینتر سه بعدی غول پیکر
با پرینتر سه بعدی غول پیکر آفریقای جنوبی موسوم به Aeroswift می توان قطعات تیتانیومی ایرباس و بوئینگ را پرینت کرد.
مرکز ملی لیزر CSIR و Aerosud ، سازندگان این پرینتر سه بعدی غول پیکر SLM هستند که در حال حاضر در حال مذاکره با دو غول هواپیمایی دنیا برای تولید قطعات تیتانیومی هستند. پروژه Aeroswift که تحت حمایت دولت آفریقای جنوبی آغز به کار کرده، موجب اشتغال زایی محلی نیز شده است.
پس از چاپ سه بعدی سه قطعه از هواپیما در سال گذشته به نظر می رسد که این پرینتر سه بعدی غول پیکر از آغاز سال 2019 آماده استفاده صنعتی، تجاری گردد.
ساخت قطعات تیتانیوم با تولید افزونه ای ذوب لیزری به تولید کنندگان اجازه می دهد که به جای قطعات آلومینیومی سنگین تر از تیتانیوم که سبک تر است استفاده کنند و در پول و زمان نیز صرفه جویی کنند. و هنگامی که این مزیت را در کنار ابعاد(200 cm x 60 cm x 60 cm) قرار می دهیم، فرصت بی نظیری را برای تولید قطعات بزرگ حس می کنیم. پرینتر های سه بعدی غول پیکر به طور خاص برای ساخت و ساز های هوایی طراحی شده اند که استقبال بوئینگ و ایرباس خود گویای این قضیه است.
به گفته Simon، معاونت ایرباس برای همکاری های بین المللی در تولوز، ایرباس در حال مذاکره با تیم Aeroswift است تا با اطمینان از سود آوری این همکاری برای طرفین وارد فاز اجرایی عملیات تجاری شوند.
محققان Aeroswift می گویند با توجه به جایگاه چهارمی آفریقای جنوبی در ذخایر تیتانیوم جهان عزم جدی ای برای تولید پرینتر های سه بعدی غول پیکر تیتانیومی داشته اند و در این زمینه نیز موفق بوده اند. Hardus Greyling می گوید پرینتر های ما در جهان منحصر به فرد است و تا 10 برابر سریعتر از دیگر پرینتر های سه بعدی SLM پرینت انجام می دهد.
وزارت علم و صنعت آفریقای جنوبی سرمایه گذاری خوبی در این بخش انجام داده است و سیاست کلی آنها تولید پرینتر های سه بعدی غول پیکر است. که این مورد شامل پرینتر های سه بعدی غیر فلزی نیز می باشد. کارکنان دانشگاه متروپولیتن نلسون ماندلا موسوم به NMMU یک پرینتر سه بعدی غول پیکر دیگر که FDM است را با ارتفاع پرینت 5 متر ساختند که برای چاپ پره های توربین بادی ساخته شده است.
به نظر می رسد آفریقای جنوبی مقصدی برای پرینتر های سه بعدی در مقیاس صنایع بزرگ آینده باشد.
منبع: http://www.3ders.org/articles/20170303-south-africas-giant-aeroswift-3d-printer-could-be-used-by-airbus-and-boeing-for-titanium-aircraft-parts.html


لیست کل یادداشت های این وبلاگ