سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، وزیر نیکویی برای ایمان است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
پنج شنبه 96 شهریور 16 , ساعت 12:0 صبح

آنوشا پاین هنرمند ساکن لندن از چاپگر سه بعدی برای ایجاد آخرین مجموعه هنری خود یعنی آثار انتزاعی استفاده کرده است. این پروژه که شامل تعدادی از ساختار های انتزاعی چاپ شده در فناوری سه بعدی است به بررسی چندین موضوع از جمله نمایش و تکثیر و اهمییت یک اثر خارج از بستر آن میپردازد.

پین به عنوان یک هنرمند شناخته شده است که در حال حاضر به جواب دهنده ی سوالات مرتبط در دنیای هنر معروف است، از جمله نحوه نمایش هویت خود و هویت در عصر دیجیتال، و چگونگی استفاده از فن آوری های مدرن مثل چاپ سه بعدی، صحبت های جالبی را بیان کرده است که در ادامه مقاله خبری امروز می خوانیم.

آثار هنری با پرینتر سه بعدی

آنوشا پاین و تکنیک های سه بعدی اسکن

هنرمند جوان در آخرین تلاش خود، از تکنیک های سه بعدی اسکن و تکنولوژی های چاپ سه بعدی برای تطبیق و تکرار آثار موجود استفاده کرده است تا آنها را با استفاده از فن آوری های مدرن به کار گیرند. به طور خاص پین با پیاده روی در اطراف موزه های تاسیس شده و مراکز فرهنگی آثار الهام بخش خود را به نمایش گذاشت و اسکن سه بعدی برخی از مصنوعات خاص به نام اوثبت شد. با استفاده از اسکن های سه بعدی (که بطور هدفمند با دقت مورد ضبط قرار نگرفت) خانم پاین قادر به ایجاد مصنوعات تصوراتی بود که در چاپگر سه بعدی خود به وجود آورد؛ آثار هنری با پرینتر سه بعدی او بسیار چشم‌نواز و حتی خارق العاده هستند.

قطعات عجیب و مصنوعات هنری

قطعات خود را در ساختار بسیار عجیب و غریب کمی شبیه یک گادان مخلوط با گرداب درآورد! با این حال آنها چیزی را از مصنوعات اصلی بیرون می آورند بدون اینکه به مجاری مستقیم نزدیک شوند. در ذهن هنرمند اشیاء سه بعدی چاپ شده آثار هنری از یک زمان و مکان تصورشده است.

این هنرمند گفت: “یک اثر خیال چیزی است که من آن را برای توصیف اشیایی که به وجود آوردم، ساخته ام.” آنچه که من در مورد یک مصنوع خیالی فکر می کنم کاملا حرف های من است. ایده ی من تصور یک مصنوعی که ممکن است در دنیای دیگری وجود داشته باشد. من در مورد اینکه آیا یک شیء هنوز هم دارای ویژگی های مجازی است وقتی که آن تکرار شده بود، فکر کردم. آیا این همان چیزی است که من آن را بزرگ و در یکی دیگر از مواد ساخته شده ام استفاده کردم.”

البته، مسئله اصالت، اخلاق، کیفیت و تکرار، در دنیای هنر جا افتاده است. به عنوان مثال، سوال والدین منتقد فرهنگی قرن بیستم مطرح شد که پیشنهاد کرد که یک اثر هنری از طریق بازتوزیع مکانیکی (از جمله عکس) از بین رفته است. در روز و سن امروز زمانی که یک آثار هنری را میتوان با استفاده از تکنولوژی پیشرفته سه بعدیه اسکن و چاپ تکرار کرد این سوال از اهمییت و ارزش بیشتر به نظر می رسد. ارزش فرهنگی نسخه چاپی سه بعدی از یک آثار باستانی ارزش چیست؟ در واقع ارزش یا اهمییت تغیر اصلی چیست؟

نشان دادن تمدن باستانی با استفاده از آثار هنری پرینتر سه بعدی

پاین در مصاحبه ای از کارش با دستخط های سه بعدی چاپ شده خود را با تصاویری از موزه های فرهنگی کنار گذاشته است و نشان می دهد که چگونه آثار تصور شده در کنار سنگ های ویران شده و خاکستر از تمدن های باستانی قرار می گیرد. گرچه مقصود اکسپرسی کار او نیست، این قطعه ها نیز سؤال می کنند که آیا به هر حال، اشیای چاپی سه بعدی در موزه ها همانطور که مصنوعات باستانی در حال حاضر هستند قرار می گیرند.


نوشته شده توسط حسین مقصودلو | نظرات دیگران [ نظر] 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ