سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه بر اساس حق رفتار کند، خلق به سوی او روی خواهند آورد . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 96 مرداد 15 , ساعت 3:25 عصر

مطالعه جدید نشان می دهد چاپ سه بعدی سبزیجات می تواند منجر به  کودکان سالم تری در جامعه شود.

 ما زمان های بیشماری را در زمینه های علمی دیده ایم که استفاده از چاپ سه بعدی چگونه میتواند منجر به پیشگامی در اکتشافات جدید و باعث پیشرفت و نو اوری در بخش های معماری  هواپیمایی  و حتی سفر فضایی شود. مطلاعات اخیر کاربرد بسیار جالبی برای تکنولوژی چاپ سه بعدی پیشنهاد کرده ولو اینکه یکی از آنها می تواند مشکلات مواجه با جامعه که چگونه به کودکان سبزیجاتشان را بدهیم تا بخورند حل کرده . یک تیم در دانشگاه  Foggia  معتقد است که انواع مختلف چاپگرهای سه بعدی غذا با شکل های مختلف جالب و سرگرم کننده کودکان را تشویق به خوردن سبزیجات می کند  که منجر به رژیم غذایی بهتر نیز میشود. آزمایشات که در ان از نوع های مختلف میوه ها و سبزیجات قرار داشت توسط تیم انجام شد که انها را باهم مخلوط کرده و در قالب هایی در چاپگر سه بعدی قرار دادند. با وبلاگ فروش انواع چاپگرهای 3 بعدی همراه باشید.

xprinter3d-چاپ-سه-بعدی-سبزیجات2.png (960×313)

سپس برای کودکان دبستانی مورد ازمایش قرار گرفت و با تجدید نظر ااشکال مختلف نسبت به دیگران اندازه گیری شده است . مخلوطی از موز غلات  قارچ و شیر که به شکل اختاپوس در چاپگر سه بعدی در  امده خوشبختانه ظاهر فریبنده داشت . نتیجه ازمایش حیرت انگیز بود و کارشناسان معتقدند که چاپگرهای سه بعدی غذا می توانند به طور نرمال و روتین در مدارس و خانه ها استفاده شوند مثل رستوران ها. طبق نظر پروفسورCarla Severini   این ماکارونی بر پایه موادی که منبعی از اهن کلسیم و ویتامینD است میباشد . بعضی از اینها مواد مورد علاقه کودکان نیستند اما در قالب اختاپوس که متفاوت است. مثال های دیگر ماهی و گل کلم است که از   این دو ماده توسط کودکان پس زده میشد. همچنین ما در حال بررسی نسخه های چاپی اسنک  هایی هستیم که بر اساس و پایه ی حشرات هستند که البته پروتیین ها بسیار  مقوی هستند اما قطعا توسط مردم غربی پذیرفته نشده اند . ایا میکس های متفاوت می توانند توده عظیم تولید باشند و در مدرسه ها فروخته شوند؟
غذاهای چاپی پرینتر سه بعدی به شکل های جالب و دلپذیر تر برای بچه ها میتواند امیدوار کننده باشد که عادات غذا خوردن بهتر و تغذیه مناسب برای یک انسان را به ارمغان بیاوردو در حیات اینده و بعد تر باعث بهبود سلامت نیز میباشد. این امر به مقابله با بحران چاقی که بسیاری از کشورها ملت های توسعه یافته در سراسر جهان که با ان مواجه هستند نیز می شود.


مدیر اجرایی Nadia El Hadery  توصیه میکند فاصله انداختن بین بچه ها و رژیم غذایی انها به عنوان یک پایه ی مطمئن دلیل این عامل همه گیر است و معتقد است که پتانسیل تجربی چاپ  سه بعدی با غذا میتواند همچنین به تغذیه کمک کند و منجر به کم شدن کودکان و بزرگسالان با وزن زیاد شود.
این خانم میگوید: بهترین راه اموزش انها در مورد تغذیه و رژیم غذایی سالم است که رشد  تهیه و پخت غذاهای خود برای رده سنی جوانان این روند را هیجان انگیز می سازد.
چاپ وعده های غذایی یک فرصت عالی برای انجام این کار است زیرا برای ازمایش با طعم  فرم و بافت  این اجازه را صادر می کند.
نتایج این مطالعه در مجله مهندسی صنایع غذایی منتشر شده است و انها به اینده ای سالم و شاد تر برای جامعه اشاره می کنند و تکنولوژی چاپ سه بعدی این تغییرات مثبت را در نحوه ی خوردن و فکر کردن درباره ی غذا به ارمغان می اورد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ