سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لازم ترین دانش بر تو آن است که از عمل بدان پرسیده می شوی . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 96 خرداد 7 , ساعت 2:33 عصر

xprinter3d-مد-و-پرینتر-سه-بعدی2.png (960×313)

http://xprinter3d.com
مد و پرینتر سه بعدی
نرم افزار طراحی مد لباس را به اشتراک بگذارید تا پای پرینتر های سه بعدی را به صنعت خرده فروشی نیز باز کنید.
دنیای خرده فروشی مد با استفاده از پرینتر های سه بعدی می تواند در سال های آینده شاهد انقلاب و نفوذ بی حد و اندازه ای باشد.  نرم افزاری که به تازگی منتشر شده است، از اولین نشانه های حرکتی رو به جلو در راستای مد و پرینتر سه بعدی است. نرم افزار اشتراک لباس با همین نام و سازگار با ویندوز و مک از ماه سپتامبر بازار را مورد هدف قرار خواهد داد. و به طراحان اجازه می دهد تا طرح محصولات و پوشاکی را که قابلیت پرینت سه بعدی دارند، چاپ کنند.
وضعیت فعلی صنعت مد جهانی بنا به دلایلی نا پایدار به نظر می رسد. اکثر تولیدات پوشاک در فاصله ای دور نسبت به مراکز طراحی و مکتن های فروش اولیه قرار دارند. این زنجیره ی تولید تا فروش به علت فواصل انبار ها تا محیط خرده فروشی بعضا منجر به پیچیده تر شدن مسیر یک طراحی تا تولید و فروش می شود. این زمان به طور میانگین نزدیک به شش ماه به طول خواهد انجامید.
این زنجیره ی تولید همچنین به دلیل تولیدات بیش از حد، پرتی مواد مصرفی  و مشکل در بازیافت آن کسب و کاری خطرناک به شمار می آید. صنعت مد در حال حاضر با تولید 10 درصد از تمام دی اکسید کربن و استفاده از 25 درصد از کل مواد شیمیایی، سومین صنعت آلوده ی جهان به حساب می آید. بنابر این همه چیز نیازمند تغییرات اساسی به کمک تحولات تکنولوژیکی است. خوشبختانه این دقیقا همان کمکی است که نرم افزار اشتراک لباس توسط پرینتر های سه بعدی انجام می دهد. به این ترتیب روند پرینت سه بعدی محصولات مد به راحتی در دسترس طراحان خواهد بود.
قبلا تولید نمونه ی اولیه از طرح پوشاکی جدید نیازمند استفاده از نرم افزار های پیچیده بود. نرم افزار اشتراک لباس دقیقا برای پرینت سه بعدی پوشاک ساخته شده است.
طرح های سنتی مکان های مختلف در دسترس همگان خواهد بود و این صنعت جدید تولید انبوه پوشاک توسط پرینتر های سه بعدی را هدف قرار داده است. ضمنا از سال آینده مواد مشابه چرم  به عنوان مواد مصرفی پرینتر های سه بعدی موجود خواهد بود که با محیط زیست نیز سازگار است.
منبع: http://www.3ders.org/articles/20170524-share-cloths-fashion-design-software-to-bring-3d-printing-to-retail-industry.html


لیست کل یادداشت های این وبلاگ