سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! دل های خاشعان شیفته توست، و راه های راغبانْ به سوی تو، هموار . [امام سجّاد علیه السلام ـ در زیارت امین اللّه ـ]
 
یکشنبه 96 فروردین 20 , ساعت 3:0 عصر

xprinter3dپرینت-سه-بعدی-مریخ-نورد2.png (960×313)

http://xprinter3d.com
پرینت سه بعدی مریخ نورد
ناسا به تازگی یک ربات کوچک مریخ نورد را توسط پرینتر های سه بعدی ساخته است.
در پشت برخی از آزمایشات آزمایشگاه ناسا پروژه ای پیشگامانه در زمینه ی فضانوردی به وقوع پیوسته است. این پروژه هرچند در اندازه ای کوچک است اما ما را بسیار هیجان زده کرده است. ناسا موفق به پرینت سه بعدی مریخ نورد ی شده است که به صورت تخت و همچنین تا شو قابلیت انجام اکتشافات فضایی را دارد. این ربات کوچک با الهام از اریگامی سرنتوشتش را به مریخ نوردی در فضا گره زده است.
این قطعه ی پرینت سه بعدی مریخ نورد طی سال گذشته در محیط های مختلفی همچون صحرای موهاوی و تپه قطب جنوب تست شده و قادر به حرکت و حتی خزیدن در انواع زمین می باشد. ایده ی پرینت سه بعدی مریخ نورد با حرکت های مختلف  اعم از صاف، چرخ در پهلو و کشیدن خود با دم و … یک نوع دیدبانی کمکی برای روبات های بزرگتر اکتشافی در مریخ است.
همانطور که Jaakko Karras مدیر پروژه JPL توضیح می دهد، این مریخ نورد کوچک می تواند به موازات یک کاوشگر کار های مهم انجام دهد و این امر باعث می شود تا در طول یک روز کار های زیادی انجام شوند. همچنین طراحی جالب در پرینت سه بعدی مریخ نورد باعث شده تا آنها شیب 45 درجه را به راحتی طی کنند  و همچنین به راحتی قابل رها شدن در دهانه ها را دارند و این ایده که تعداد زیادی از این روبات ها در کنار یک روبات بزرگتر برای کشف در مسیر های دور و خطرناک تر استفاده شوند، بسیار عملی است.
مریخ نورد تولید شده با پرینت سه بعدی نه تنها در فضا بلکه در مسائل مربوط به زمین شناسی نیز قابل استفاده است و با یک بار شارژ مسافتی معادل 2050 پا را طی می کند.
ناسا پیش بینی کرده است که این دسته از روبات ها به صورت تیمی و خوشه ای برای عملیات های فضایی مورد استفاده قرار گیرند.
منبع: http://www.3ders.org/articles/20170327-nasas-tiny-3d-printed-puffer-robot-could-be-the-ultimate-mars-rover-sidekick.html


لیست کل یادداشت های این وبلاگ