سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوندِ والا نام، حافظِ کسی است که دوست خود را حفظ کند . [امام صادق علیه السلام]
 
پنج شنبه 96 شهریور 16 , ساعت 12:0 صبح

روستاییان تانزانیایی و پرینتر سه بعدی

تانزانیایی های روستایی از فناوری خورشیدی چاپ شده با پرینتر های  3d به عنوان راه حل های انرژی استفاده کرده اند. به عنوان مسابقه ای برای هزینه های انرژی پایدار بر روی کشورهای در حال توسعه اغلب موردی از دست رفته است. در تانزانیا بیش از 30 میلیون نفر انرژی کم دارند و 75 در صد از جمعیت کشور را تشکیل می دهند. احتمالا شما هم خبر روستاییان تانزانیایی و پرینتر سه بعدی را شنیده اید که حسابی در دنیا سروصدا به‌پا کرده است. با این بخش از مقالات خبری امروز همراه باشید تا نگاهی به این داستان داشته باشیم.

Simusolar، استارت آپ محلی

این دقیقا همان موضوعی است که Simusolar کارآفرین محلی در حال تلاش برای مقابله با آن است. این واحد در سال 2014 ایجاد شده است. این شرکت توسعه و پیاده سازی راه حل های محلی و پایدار برای ارایه انرژی خورشیدی به روستای تانزانیا را در دستور کار خود قرار داده است.

تلاش های قبلی شامل طراحی چراغ های led برای ماهیگیران در دریاچه ویکتوریا است که در شب کار می کنند، جایگزینی کار آمد برای چراغ های بنزینی که معمولا استفاده می شود است. در حال حاضر simusolar هیجان زده است اعلام کرد که آنها رسما به قلم چاپ 3d وارد شدند، با شروع یک همکاری جدید باsculpteo تولید فرآورده فرانسوی.

xprinter3dکشاورزان-تانزانیایی-و-پرینتر-سه-بعدی2.png (960×313)

همکاری Sclpteo3d با Simusolar

اولین همکاری sclpteo3d بخش های ویژه چاپ را برای راه حل های خورشیدی simusolar مشاهده خواهد کرد. نمایندگان simusolar توضیح می دهند: مشتریان ما، کشاورزان خرده فروشی، ماهیگیران و ساکنان روستایی هستند که به دنبال افزایش در آمد خود از طریق تجهیزات تولیدی توسط نیروگاه خورشیدی بوسیله استفاده از پرینتر سه بعدی هستند.

بسیاری از آنها منابع در آمد متعددی دارند؛ زیرا هیچ یک از آنها بدون سرمایه قابل اندازه گیری نیستند. فقدان خدمات مالی و انرژی قابل دسترسی موانع است. Simusolar  این جوامع را با فن آوری های خورشیدی، از جمله پمپ های آب، روشنایی خانه، تجهیزات کوچک تجاری و اخیرا چراغ های ماهیگیری برای حمایت از انجمن ماهیگیری شبانه در دریاچه ویکتوریا در تانزانیا، مسولیت بزرگترین منبع پروتئین در منطقه دریاچه را به عهده دارد. در مجموع  تیم simusolar دارای چندین دهه تجربه در انرژی خورشیدی و خدمت به ساکنان شبکه است.

کارکنان simusolar با معرفی تکنولوژی چاپ 3d به طرح تولید خود امیدوارند که این تجربه را حتی بیشتر تحریک کنند.

ادامه مطلب...

شنبه 96 شهریور 11 , ساعت 3:47 عصر

 

با قطعات چاپ شده 3D به درجه حرارت پایین فلز برسید

کریس دپریسکو (Chris DePrisco) متخصص هک کردن و ماشینکاری از ایالات متحده آمریکا، به تازگی یک آموزش ویدیویی به شما نشان داده است که چگونه برای رسیدن به درجه حرارت پایین فلز با استفاده از قطعات چاپ شده 3d یک کمپرسور هوا و یک مخزن تحت فشار قرار دهید  این فرآیند تنها با استفاده از فلزات با نقطه ذوب پایین کار می کند، اما به تولید کنندگان راه جدیدی برای ساخت اشیا مفید می دهد.

در ویدیوی 14 دقیقه ای کریس دپریسکو با استفاده از ابزار چاپ سه بعدی و فشار هوا برای ایجاد یک قالب سیلیکون برای یک falcon  مالیاتی آزمایش می کند. فلز مذاب خود را انتخاب کنید یک آلیاژ بیسموت است که می تواند ذوب شده 138 درجه سانتی گراد باشد. که گرم است, اما به اندازه کافی خنک می شود تا قالب های سیلیکونی مقاومت کند.

xprinter3dریخته-گری-ساده-با-پرینتر-های-سه-بعدی2-1.png (960×313)

کارآیی تجهیزات

روند که دپریسکو با نزدیکترین کارآیی تجهیزات و اقدامات خود را نشان می دهد, اولین چاپ سه بعدی یک مدل استاندارد از falcon با استفاده از pla است. این هیچ چیز در مقایسه با نسخه نهایی فلزی نیست، اما برای ساخت قالب سیلیکون ضروری است. هنگامی که پرده برداری از pla چاپ می شود، deprisco  یک جعبه هوا دهی را از پلی کربنات می سازد و درون ان قرار می دهد، جعبه سپس با یک مخلوط سیلیکونی پر شده است که یک شبه را تنظیم می کند.

روز بعد من میتوانم قالب را حذف کنم و ببینم آنچه در داخل است، deprisco توضیح می دهد: سیلیکون به راحتی از قسمت جدا می شود, اما تمام گوشه ها و جرقه ها این بخش را کمی سخت تر می کند.

در نهایت سازنده قادر است فالکون pla را از محیط سیلیکونی خرد شده خود بیرون بکشد، بدون اینکه هرگونه برش را به سیلیکون برساند. این یک قالب کامل سیلیکون با یک سوراخ شفاف و محکم در مرکز قرار دارد. بعد ریختن فلز مذاب به قالب می شود deprisco  تصمیم گرفت از آلیاژ بیسموت 10 281 استفاده کند که 40 در صد بیسموت و 60 در صد قلع است و در دمای 138 درجه سلسیوس ذوب می شود.

ادامه مطلب...


لیست کل یادداشت های این وبلاگ