سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که را نهال خوى و خلق به بار بود ، شاخ و بر او بسیار بود . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 95 اسفند 10 , ساعت 11:0 صبح

xprinter3dسنسور-فیلامنت2.png (960×313)

http://xprinter3d.com
سنسور فیلامنت
سنسور فیلامنت که علاوه بر این عنوان وظیفه ی تمیز کردن گرد و غبار را نیز از روی فیلامنت دارد، کمک شایانی به کاهش پرینت های سه بعدی نا تمام کرده است.
تعداد بسیار زیادی از اجزا مستقل در تکنولوژی های گوناگون بعضا ما را دچار فراموشی کرده است که روزی این اجزا وجود نداشته اند و ما از وجود آنها بی بهره  بوده ایم. برای مثال در گوشی های موبایل: جی پی اس، ژیروسکوپ، وای فای، دوربین، بلند گو و … . در حال حاضر و در حوضه پرینتر های سه بعدی نیز امکانات بسیاری به این پرینتر ها اضافه شده است. هرچند بسیاری از این تکنولوژی ها در مرحله ی آغازین هستند و در حال استاندارد سازی برای نسل های آینده ی پرنتر های سه بعدی هستند. سنسور فیلامنت نیز یکی از این موارد است.
یک کمپین از استارتر های صنعت پرینتر های سه بعدی در حال ابتکاری هستند که این ماژول قادر به تشخیص وجود فیلامنت است، ضمن اینکه کار تمیز کردن فیلامنت از گرد و غبار را نیز انجام میدهد. موضوعی که به احتمال زیاد تبدیل به یکی از مشترکات کلیه ی پرینتر های سه بعدی در آینده ی نزدیک خواهد شد. البته قیمت پایین این ماژول نیز می تواند کمک زیادی به همه گیر شدن این ابتکار کند.
این ماژول که کمی بزرگتر از یک باتری AA است و بر اساس حسگر های نوری کار می کند، دو وظیفه ی مهم دارد. همان طور که می دانیدرشته هایی گه از طریق اکسترودر به داخل پرینتر سه بعدی کشیده می شوند باید عاری از هر گ.نه مواد اضافی باشند. هرگونه باقی مانده روی فیلامنت باعث مسدود شدن نازلی می شود که اغلب قطری 0.4 میلیمتری دارد. اولین ویژگی سنسور فیلامنت یک پدفوم است که باعث دور نگه داشتن بقایای احتمالی از سطح رویی فیلامنت می شود.
ویژگی دوم این سنسور فیلامنت، سنسور نوری است که اتمام فیلامنت را تشخیص می دهد و چاپ سه بعدی را متوقف می سازد. هیچ چیز در پرینت های سه بعدی طولانی مدت که گاها از 24 ساعت نیز فراتر می روند، نا امید کننده تر از ناقص ماندن کار به دلیل اتمام فیلامنت نیست.
مسئله ی دیگر برای سینک کردن این ماژول به مدار پرینتر های سه بعدی، پروتکل های آن است که برای سیستم هایی که از پروتکل باز استفاده نمی کنند مثل Makerbot یا  Ultimaker کمی مشکل است اما  در اکثر پرینتر ها این مشکل وجود ندارد.
با توجه به کارایی سنسور فیلامنت و همچنین قیمت مناسب و ارزان آن احتمال اینکه نسل بعدی پرینتر های سه بعدی به طور کامل از این فناوری استفاده کنند بسیار زیاد است.
منبع: http://www.3ders.org/articles/20161130-39-filament-detector-and-cleaner-module-aims-to-drastically-reduce-failed-prints.html


لیست کل یادداشت های این وبلاگ