سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بنده گناه می کند، پس دانشی را که پیشترمی دانسته، از یاد می برد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
چهارشنبه 96 خرداد 31 , ساعت 4:0 عصر

 

شرکت روسی Anisoprint از چاپ سه بعدی فیبر به صورت پیوسته در مسکو رونمایی کرد.

Anisoprint که یک شرکت روسی در زمینه ی پرینتر های سه بعدی است، با استفاده از روش چاپ سه بعدی فیبر به صورت پیوسته موفق به ساخت قطعات پلاستیکی ای شده است که 15 تا 20 برابر مقاوم تر از و سخت تر از قطعات پلاستیکی پرینت شده با تکنولوژی FDM است. این شرکت در این هفته میزبان کنفرانسی در مسکو با شرکت شرکای کنسرسیوم این کسب و کار است.

پلاستیک های چاپ سه بعدی شده که با الیاف فیبر تقویت شده اند راهی مقرون به صرفه برای پرینت سه بعدی قطعات قوی و محکم که بسیار شبیه قطعات فلزی است، می باشد.به طور کلی این فرایند بسیار ارزان تر از چاپ سه بعدی فلز نظیر پخت انتخابی لیزر (SLS) یا لیزر انتخابی ذوب (SLM) است. اضافه کردن الیاف فیبر مقاومت بی سابقه ای را به روش مرسوم FDM می افزاید. با وبلاگ فروش انواع چاپگرهای 3 بعدی همراه باشید.

xprinter3d-چاپ-سه-بعدی-فیبر2.png (960×313)

شرکت Markforged که در ماساچوست مستقر است، تا به امروز جزو موفق ترین شرکت هایی است که از چنین فن آوری ای در پرینتر های سه بعدی استفاده کرده است. پرینتر های مدل یک و دو ی این شرکت تحسین منتقدان را برانگیخته است. هر دو پرینتر به طور موثر با استفاده از آهن، فیبر کربن  و دیگر مواد تقویت کننده در کنار پلاستیک قطعات محکمی را پرینت سه بعدی می کنند.

همواره زمانی که یک شرکت امریکایی با یک نوآوری وارد بازار می شود، یک شرکت روسی بلافاصله با محصولی جدید وارد عرصه ی رقابت می شود. از این رو شرکت Anisoprint با روش چاپ سه بعدی فیبر پیوسته که با مواد پلیمری تقویت شده است، که اصطلاحا با عنوان CFRP شناخته می شود، به عنوان راه حلی بهتر از شرکت Markforged شناخته می شود.

بنیاد Skolkovo که یکی از مراکز علمی و فن آوری در نزدیکی مسکو است که روابط زیادی با دولت روسیه، MIT و جاهای دیگر دارد. این مرکز اعلام کرد که تکنولوژی CFRP شرکت Anisoprint قطعات را 15 تا 20 برابر قوی تر و مستحکم تر از FDM  تولید می کند تا حدی که حتی از آلومینیوم نیز قوی تر است.

شرکت Anisoprint می گوید: تکنولوژی پرینتر های سه بعدی موجود اگرچه قیمت پایینی دارند اما برای تولید قطعات کاربردی مناسب نیستند. فن آوری ما یک راه حل انقلابی با ترکیبی از قیمت معمولی پرینتر های سه بعدی پلاستیکی با قابلیت تولید عناصری خاص با قابلیت بالای کاربردی هستند.

مزایای استفاده از قطعات Anisoprint CFRP:

15 بار قوی تر از پلاستیک شسته و رفته

7 بار قوی تر از پلاستیک

4 بار سبک تر از تیتانیوم

منبع: http://www.3ders.org/articles/20170529-russian-3d-printing-company-anisoprint-showcases-continuous-fiber-3d-printer-in-moscow.html



لیست کل یادداشت های این وبلاگ