سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چون کارها همانند شود یکى را بر دیگرى قیاس کردن توانست و پایان آن را از آغاز دانست . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 95 اسفند 3 , ساعت 11:17 صبح

پرینتر سه بعدی شش محوری

http://xprinter3d.com
پرینتر سه بعدی شش محوری
دو دانشجوی دانشگاه سوئیس یک پرینتر سه بعدی شش محوری را تولید کردند. دانشجویان در زوریخ دستگاه تعجب برانگیزی را در صنعت تولیدات افزونه ای رو نمایی کردند. الیور تولار و دنیس هرمان دانشجویانی هستند که این پرینتر سه بعدی شش محوری را تولید نموده اند. محور های اضافی این امکان را به پرینتر می دهند که صفحه ی چاپ را شیب دار کند. این دستگاه در حال حاضر در صحن دانشگاه علوم کاربردی دانشگاه زوریخ در معرض نمایش قرار دارد.  با اینکه این دستگاه  در مرحله نمونه اولیه است، دارای امکانات بسیار زیادی است.
چه چیزی این پرینتر سه بعدی شش محوری را اینقدر خاص می کند؟
محور های اضافی چاپ اشیا بسیار پیچیده را میسر می سازد. بویژه زمانی که مدل ها حالت کمانی و یا برآمدگی های عجیب و غریب پیدا می کنند. با چرخش صفحه پرینتر موفق به درآوردن اشکال سخت هندسی می شود. در اصل این پرینتر دارای سه محور برای کنترل اکسترودر است و سه محور دیگر که زیر صفحه هستند، در نواحی ای که نیاز به شکل پیچشی است، به کمک می آیند.
درحالی که دیگر پرینتر ها همچون FFF / FDM تنها با زاویه ی راست کار می کنند. این مورد با افزایش دامنه حرکتی به حل این مشکل کمک می کند. علاوه بر این به این علت که در این نوع چاپ دیگر نیازی به ساپورت گذاری نمی باشد، سطح  کار صاف و سیقلی از کار در می آید. این همچنین بدان معناست که زمان کمتری جهت تمیز کاری صرف می شود و چاپ نیز به علت عدم نیاز به ساپورت گذاری سریع تر انجام می شود.
این کار دیگر در مرحله نمونه سازی نیست و دانشجویان در حال تولید نمونه های توسعه یافته تر هستند. آنها امید زیادی به بهبود طراحی در مراحل پیش رو دارند. مانع بعدی حرکت پیوسته صفحه و اکسترودر است تا چاپ را بصورت پیوسته انجام دهد.
علل زیادی جهت هیجان زده شدن از آینده پرینتر های سه بعدی شش محوری وجود دارد. این پرینتر با یک راهکار ظریف، یکی از اشکالات عمده چاپ FFF را بر طرف نموده است. چاپ سریع تر، صاف و سیقلی تر. در مقالات بعدی اطلاعات بیشتری را در باره ی پرینتر های سه بعدی شش محوری ارائه می دهیم.
نویسنده:  Rawal Ahmed
منبع: https://3dprinting.com/news/swiss-university-students-develop-six-axis-3d-printer/



لیست کل یادداشت های این وبلاگ