سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خوش خویی، محبّت به بار می آورد و دوستی رااستوار می کند . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 95 اسفند 24 , ساعت 11:37 صبح

xprinter3dپرینت-سه-بعدی-آسمان-خراش2.png (960×313)

http://xprinter3d.com
پرینت سه بعدی آسمان خراش
شرکت Cazza قصد دارد اولین آسمان خراش ساخته شده با پرینت سه بعدی را با تکنیک ” چاپ جرثقیلی” بسازد.
شرکت ساختمانی تکنولوژیک Cazza، که یک استارتاپ معماری با پرینتر سه بعدی است که در حال حاضر با دولت دبی کار می کند. این کمپانی در حال حاضر در حال برنامه ریزی برای پرینت سه بعدی آسمان خراش برای اولین باردر جهان است. ظاهرا این شرکت  برای پرینت سه بعدی آسمان خراش از یک تکنیک جدید به نام چاپ جرثقیلی استفاده خواهد کرد.
اکنون شرکت ساختمانی تکنولوژیک Cazza برنامه ریزی پرینت سه بعدی آسمان خراش را آغاز کرده است.
تکنولوژی پرینت سه بعدی آسمان خراش تا بحال در فضای عمومی دیده نشده است. به نظر می رسد این شرکت برای الهام بخشی به باور مردم نسبت به پرینتر سه بعدی این اقدام را عملی خواهد کرد. پس از ابراز علاقه دولت دبی نسبت به پرینت سه بعدی آسمان خراش، قرار دادی فیمابین این دو امضا شد و بر طبق اعلام Cazza پروژه پرینت سه بعدی آسمان خراش اواخر سال 2016 استارت شده است. همچنین دولت دبی ادعا کرده است که بیست و پنج درصد از ساختمان های دبی در سال 2030 توسط پرینتر های سه بعدی ساخته خواهد شد. ضمنا کمپانی Cazza رسما اعلام کرده است که به تکنولوژی پرینت سه بعدی آسمان خراش رسیده است.
Chris Kelsey، مدیر عامل جوان و موفق Cazza در مصاحبه با هفته نامه ساختمان روش چاپ جرثقیلی حد اقل هشتاد متر ارتفاع دارد. وی همچنین افزود: اولین بار که به فکر پرینت سه بعدی افتادیم ذهنمان درگیر چاپ خانه ها و ساختمان های کم حجم بود. قسمت توسعه ی شرکت با سوالاتی همچون ” چه می شد اگر بتوانیم پرینت سه بعدی آسمان خراش داشته باشیم و ارتفاع را بیشتر کنیم”ما را به تحقیق برای تحقق این امر وا داشتند.
تمام این مسائل هیجان انگیز است. اما چگونه کار خواهد کرد؟ اصلا چاپ جرثقیلی چیست؟ این شرکت می گوید روند پرینت سه بعدی آسمان خراش با استفاده از بتن و فولاد است. همچنین گفته می شود قسمت های خاصی از آسمان خراش توسط پرینتر های سه بعدی تولید می گردد و الباقی قسمت ها با همان روش های مرسوم قبلی ساخته می شوند.
به عبارت دیگر ما دقیقا نمیدانیم که این روش چطور کار می کند اما به گفته یکی از مدیران این پروژه این جرثقیل با استفاده از فشار هوا و ایجاد لایه های صاف ایده ی پرینت سه بعدی آسمان خراش را عملی خواهد کرد.
منبع: http://www.3ders.org/articles/20170313-cazza-plans-to-build-worlds-first-3d-printed-skyscraper-using-crane-printing-technique.html


لیست کل یادداشت های این وبلاگ